GoogleTranslate

tiistai 16. heinäkuuta 2013

Aikataulutusta itselle ja sitä sun tätä

että voi sitten käydä täältä lukemassa kuinka vähän ajoissa ja kuinka paljon viimetipassa.

Tämä viikko menee kaverin remontissa, ihan kokonaan, liekkö edes riittää. Tänään saatiin aikaiseksi 2 metriä seinäpintaa, jossa yksi ovi. Sähkökatkaisioiden kanssa meni hieroessa, vaikka oli sähkömies (lue:mun velipoika) paikalla. Putkimies oli käynyt kanssa aamusta korjaamassa vuotaneen liitoksen. Jäljellä on noin 14 juoksumetriä seinää, yksi liuko-ovikomeron runko, oven asennus. Kattolevyä (kyllä, lastulevyä, norjalaiset rakastaa lastulevyä), jonka kiinnitystä yritän miettiä parasta aikaa pääni puhki, levyt on suht painavia. Katto tulee vanhan jatkeeksi, eli mitään kauheen suureellisia runkomuutoksia ei voi tehdä, eikä ole aikaakaan. Naulapyssyn nauloissa, ei ole oikein kantaa ollenkaan ja painoa on varmaan yli viisi kiloa per levy. No se selviää, kun päästään sinne asti.






Siis se aikataulu:
-remontti 20.7 asti.
-Tromssa 23.-24.7
-Lento suomeen 24.7
-Norjaan 29.7
-Sinipallas 29.8- n.18.8
-Turvakurssi  26.-31.8
-Lento Reykjavikiin 1.9

Siis muutto on pakko hoitaa ennen turvakurssille lähtöä. Enkä ole vieläkään saanut selvitettyä, että pitääkö tavarat pakata varastoon vai voinko kantaa ne tulevaan asuntoon. Asunto on ollut vuokralla yli vuoden kunnalla, mutta siellä ei ole asuttu päivääkään koko aikana eli se on tyhjillään. Jos kunnalle käy, vien kamat jo valmiiksi odottamaan paluutani, mutta jollei, velipojalla on yksi tyhjä huone johon voin kamat kyllä pakata. Mulla kun ei kamalasti ole mitään mukana, 80 % tavaroita on vielä eksän tykönä, kun sovittiin, että haen sitten kun olen pysyvämmän kämpän hommannut. Heen ne sitten kun olen reissusta palautunut.

Sain muutaman vastauksen tulevalta työnantajalta. Hoitavat siellä päässä osittain etukäteen jo paperiasioita, pitää toimittää muutamia dokumentteja ja kopioita ja loput hoituu paikan päällä.
Ja sain oman kämpän, laitoin varovaisen kyselyn majoituksesta. Tiedän, että olen ikäloppu muihin verrattuna. Ei ole mikään ongelma olla ja elää nuorison kanssa, olen aina tykännyt nykyisessä hommassanikin juuri kesästä kesätyöntekijöineen, mutta. Mun on pakko saada nukkua, se mikä nukuttaa. Unentarpeeni on, niin kuin mainitsin, todella pieni, mutta jollen saa niitä muutamaa tuntia nukkua, minusta tulee perseeseen ammuttu karhu. Ja minä toimin joka kesä noin 25 viiden nuoren kontaktorina ja pomontekeleenä, niin tiedän mitä teinit tekee yönsä vaikka ovat töissä, kukkuvat. Kerron joku kerta lisää tästä kesän kuviosta, se on melkoinen elämys suomalaisille nuorille joka kesä. Olen onnellinen kun olen saanut olla järjestämässä hyväpalkkaista työtä ja kokemusta vailla vertaa noin 150 nuorelle viiden vuoden aikana.
Meikäläinen tekemässä sitä mainittua kesätyötä




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti